Γλώσσα σώματος

Μια βαθιά, ανθρώπινη επικοινωνία!

Ενώ οι λέξεις πληροφορούν, η γλώσσα του σώματος δίνει νοήματα. Είναι μια βαθιά, ανθρώπινη επικοινωνία και στον κόσμο των επιχειρήσεων η αποκωδικοποίηση της έχει αξιολογηθεί ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Είναι μια από τις πλέον πολυσύνθετες δεξιότητες και μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα, μόνο αν γνωρίσουμε και κατανοήσουμε τις ρίζες της, τη σημασιολογία της και τα δομικά στοιχεία που τη συνθέτουν. Όποιος άνθρωπος γνωρίζει πώς να διαβάσει τη γλώσσα του σώματος, επιτυγχάνει σημαντικά αποτελέσματα. Αναγνωρίζει την πραγματική στάση του καθενός.
Διαβάζοντας τη γλώσσα σώματος, οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται πώς αντιδρούμε στις σκέψεις των άλλων, δημιουργούν ένα θετικό κλίμα μεταξύ τους και βελτιώνουν την προσωπική τους εικόνα.

image | Cross Business Training | Εκπαίδευση Στελεχών Επιχειρήσεων | Business Coaching | Human Resources | Ιωάννης Μαυροκορίδης

Σκοπός του Εκπαιδευτικού Σεμιναρίου

Σκοπός του μαθήματος είναι ενεργοποιήσει τον συμμετέχοντα  να καταλάβει τις πραγματικές επιδιώξεις και τα συναισθήματα των συνομιλητών του.
Στοχεύει, επίσης, να βελτιώσει τους μηχανισμούς έκφρασης των ανθρώπων, ώστε να εκπέμπουν τα σωστά μηνύματα στους γύρω τους, ακόμα και όταν δεν μιλούν.

Τι περιλαμβάνει

• Η σημασία της ¨Γλώσσα Σώματος¨
• Τι μεταδίδει
• Πώς την αντιλαμβάνονται οι γυναίκες και πώς οι άντρες
• Ενσυναίσθηση – Παρατήρηση
• Οι ρίζες της
• Αντιληπτική Οξυδέρκεια
• Ο κανόνας των τεσσάρων
• Συστάδες μηνυμάτων – Θετικά και αρνητικά μηνύματα
• Παρατηρητικότητα – Τύφλωση απροσεξίας: Μπορείς να δεις το γορίλλα, δίπλα σου;
• Εντοπίστε τη «βασική συμπεριφορά»
• Διάκριση μεταξύ άνεσης και δυσφορίας
• Είναι ο άλλος δεκτικός στην πρότασή μας; Πώς μας το δείχνει;
• Επανάληψη ερεθίσματος
• Διακριτικότητα
• Ο χώρος που καταλαμβάνει κάποιος
• Ανάλυση σημάτων μεταξύ συνομιλητών
• Πάγωμα, φυγή, μάχη
• Λήψη αποφάσεων, πότε διαδραματίζονται, πώς φαίνονται και τί κάνουμε
• Ποιες ενδείξεις φανερώνουν το ψέμα;

ΚΕΦΑΛΙ – ΠΡΟΣΩΠΟ

• Τα μάτια – οι κινήσεις τους – πόσα πολλά μπορούν να μας πούνε;
• Η μεταβολή της κόρης των ματιών (αλήθεια ή ψέματα;)
• Η διάρκεια και τα «δεν» της οπτικής επαφής
• Η συχνότητά της
• Η αμοιβαιότητά της
• Η συχνότητα του βλεφαρίσματος (αλήθεια ή ψέματα)
• Η κατεύθυνση του βλέμματος και ο νευρογλωσσικός προγραμματισμός NLP
• Πού κοιτάμε, όταν θέλουμε να θυμηθούμε κάτι;
• Πού κοιτάμε, όταν λέμε ψέματα ή δε θυμόμαστε;
• Ακούγοντας, προσεκτικά, τις λέξεις που χρησιμοποιεί ο συνομιλητής σας
• Τα φρύδια.
• Μύτη – όσφρηση. Αλήθεια ή ψέματα; Μυρίζω το φόβο σου!
• Το στόμα
• Σφιγμένα χείλη
• Γλώσσα, έξω.
• Το σαγόνι
• Το χασμουρητό
• Το κλάμα (μυς «κλειδιά» και διάρκεια)
• Η φωνή – πέρα από τις λέξεις
• Φωνή, προσωπικότητα, κυριαρχία, πειθώ και επιτυχία
• Η ταχύτητα της ομιλίας
• Ο τόνος της φωνής
• Η διάρκεια της ομιλίας, η λεξιλογική ποικιλία, οι αρνητικές δηλώσεις, η αμεσότητα και η χρήση γενικών όρων
• Τι μας δείχνει το κεφάλι;
• Διαβάστε το πρόσωπο!
• Οι εκφράσεις και μικροεκφράσεις του προσώπου
• Τι είναι η μικροέκφραση;
• Η πραγματική δύναμη της έκφρασης του προσώπου
• Κωδικοποίηση εκφράσεων του προσώπου
• Διαμόρφωση απόψεων μέσω κίνησης του κεφαλιού
• Το κεφάλι που ακούει!
• Φυσιογνωμική – Τι δείχνει η μορφή του προσώπου;
• Μετά από χρόνια, τα πρόσωπά τους θα μοιάζουν αρκετά!

ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

• Θλίψη
• Έκπληξη
• Φόβος
• Θυμός
• Απέχθεια
• Χαρά
• Συγκίνηση
• Το χαμόγελο. Μπορείτε να ξεχωρίσετε το γνήσιο από το ψεύτικό;
• Όταν το χαμόγελο, αποκρύπτει άλλα συναισθήματα
• Ανάλυση μικροεκφράσεων

ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

• Αμηχανία, περιφρόνηση, νευρικότητα, πόνος
• Σκεπτικισμός, δυσπιστία

ΤΑ ΧΕΡΙΑ

• Τι λένε οι κινήσεις των χεριών και των δακτύλων;
• Επίθεση με τα χέρια
• Η δύναμη του αγγίγματος και τί οφείλουμε να προσέχουμε
• Κινήσεις αυτό-αγγίγματος και αυτό-καθησυχασμού
• Όταν τα χέρια αγγίζουν το πρόσωπο, τι συμπεράσματα βγαίνουν;
• Χέρια πίσω απ’το κεφάλι και το λαιμό
• Τρίψιμο χεριών μεταξύ τους, στα πόδια, στα χέρια, στα ρούχα
• Πλέξιμο βραχιόνων στο στήθος
• Πόσα και τί μηνύματα μας στέλνουν τα σταυρωμένα χέρια;
• Ξεσταυρώστε τα χέρια των συνομιλητών σας για καλύτερα αποτελέσματα
• Χέρια στο γοφό
• Χέρια πίσω από τη μέση
• Χειρονομίες συζήτησης (κούνα τα χέρια σου για να θυμάμαι αυτά που λες)
• Το «Σύμπλεγμα των χειρονομιών» για την κατανόηση του ψέματος
• Αποκωδικοποίηση των χειρονομιών με τις παλάμες
• Το πείραμα της παλάμης
• Η χειραψία και οι τεχνικές της. Πώς μεταδίδουμε τη διάθεσή μας;
• Παλάμες πάνω – παλάμες κάτω
• Σχήμα «στέγη»
• Πλέξιμο των δακτύλων
• Ο προτεταμένος δείκτης

ΤΑ ΠΟΔΙΑ

• Τί δείχνουν τα πόδια μας, ακόμα και όταν δεν το καταλαβαίνουμε
• Τί κάνουν τα πόδια μας, όταν καθόμαστε;
• Τί κάνουν τα πόδια μας, όταν είμαστε όρθιοι;
• Το σταύρωμα των αστραγάλων
• Πόδια επεκτεινόμενα
• Πόδια σε διάσταση ή σταυρωμένα
• Ένδειξη κατεύθυνσης

ΤΟ ΣΩΜΑ

• Ποιες λειτουργίες λαμβάνουν χώρα όταν κινούμε το σώμα μας;
• Παραβίαση προσωπικού χώρου
• Ζωτικοί χώροι και ζώνες – υπερπληθυσμός
• Η κλίση, η στάση και ο προσανατολισμός του σώματος
• Πώς δείχνει το σώμα μας που πάει το μυαλό
• Τι είναι ο Κατοπτρισμός, πώς παίρνουμε τα μέγιστα αποτελέσματα;
• Το περπάτημα
• Το σχήμα του σώματος, ως σύνολο
• Οι θεωρίες του ψεύδους και πώς ανιχνεύεται
• Οι πιο συχνά αναφερόμενες «κινήσεις ψεύδους»

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΧΩΡΟΥ

• Κατά πόσο μας επηρεάζει το περιβάλλον;
• Οι κινήσεις μας σε ένα κλειστό χώρο
• Διαπραγματεύσεις, ηγεσία και θέση στο τραπέζι
• Πού και πώς καθόμαστε, ανάλογα με τη διάθεσή που θέλουμε να δείξουμε;
• Θέσεις συνεργασίας, ανταγωνισμού, άμυνας, συνομιλίας και αδιαφορίας γύρω από το τραπέζι
• Αξιολόγηση χαρακτήρα μέσα από ένα δωμάτιο
• Τα ρούχα μας και τα χρώματά τους
• Σακάκι ξεκούμπωτο
• Κάπνισμα
• Σημειώσεις

Γιατί να συμμετέχω; / Οφέλη

Κάθε εκπαιδευόμενος/η, μετά την ολοκλήρωσή του σεμιναρίου, θα είναι σε θέση να:
• Αναγνωρίζει τις ανάγκες και τα μηνύματα πίσω από τις λέξεις
• Λειτουργεί αποτελεσματικά σε επαγγελματικές ομιλίες και προσωπικές συναντήσεις αναλύοντας συμπεριφορές, ελέγχοντας συναισθήματα, επικοινωνία, διαβάζοντας και εκφράζοντας σωστά τη γλώσσα σώματος
• Αποκρυπτογραφήσει αυτό που πραγματικά εννοεί ο συνομιλητής, όχι με τα λόγια αλλά με το σώμα
• Κατανοήσει τι λέει όταν δεν μιλά, τόσο ο ίδιος όσο και οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζεται
• Αναγνωρίσει, λεπτομερώς, τα δυνατά και αδύνατα σημεία του/της κατά τη διεξαγωγή μιας συνομιλίας, αποτρέποντας έτσι την άλλη πλευρά να ισχυροποιεί τη θέση της
• Αναγνωρίζει τι αποπνέει ο ίδιος/α σε μια συνάντηση, μια παρουσίαση με τις κινήσεις, το βλέμμα, το ντύσιμο
• Αναπτύξει τις επικοινωνιακές του δεξιότητες, μέσα από πρακτική εξάσκηση
• Στείλει τα μηνύματα που χρειάζονται, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες επικοινωνίας, ώστε να μην βρεθεί σε θέση αδυναμίας
• Κατανοήσει τα βήματα μιας θετικής και επιτυχημένης μη – λεκτικής επικοινωνίας και πώς να τα εφαρμόζει
• Να αυξήσει την πειθώ του μέσα από μια ολοκληρωμένη λεκτική και μη – λεκτική επικοινωνία, με στόχο την επίτευξη μιας επιτυχημένης συνεργασίας που θα εξυπηρετεί εξ ίσου και τις δύο πλευρές.

Σε ποιούς απευθύνεται

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε άτομα που θέλουν να εξελίξουν και να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές τους δυνατότητες και δεξιότητες, ανεξαρτήτως εξειδίκευσης ή εργασιακής κατάστασης , όπως στελέχη:
• εμπορικών επιχειρήσεων
• διευθυντικών τμημάτων
• πωλήσεων
• δημοσίων σχέσεων
• μάρκετινγκ
• οικονομικών υπηρεσιών
• νομικών υπηρεσιών
• πολιτικών υπηρεσιών
• τμημάτων ανθρωπίνου δυναμικού
• κτηματομεσιτικών γραφείων
• εκπαιδευτικών φορέων
και γενικότερα σε όσους εμπλέκονται σε δημόσιες ομιλίες ή σε διαφόρων ειδών διαπραγματεύσεις, πωλήσεις, προγραμματισμό ή εκτέλεση συμφωνιών – συμβάσεων και πάσης φύσεως συνεργασίες.

Η εικόνα που αποπνέουμε επιδέχεται βελτιώσεων, ας επιλέξουμε εκείνους τους τρόπους και μορφές επικοινωνίας που θα τη βελτιώσουν σημαντικά.

Μεθοδολογία Μαθημάτων

Τα μαθήματα έχουν πελατοκεντρική φιλοσοφία, πράγμα που σημαίνει ότι σχεδιάζονται για τις εκάστοτε ανάγκες του πελάτη, μετά από συνέντευξη. Η παρουσίαση και εκπαίδευση γίνεται με προβολή power point, εισήγηση, βιωματικές ασκήσεις, προβολή και ανάλυση βίντεο, συζήτηση πάνω σε διαφορετικές τεχνικές και τεστ, ερωτηματολόγια και εξάσκηση σε πραγματικές καταστάσεις των συμμετεχόντων.

Για εταιρείες
Πραγματοποιούνται επισκέψεις στο χώρο εργασίας, συνεντεύξεις με το προσωπικό της εταιρείας και εντοπίζονται, αναλύονται και συζητούνται οι εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε συνεργάτη. Με αυτόν τον τρόπο, τα μαθήματα προσαρμόζονται στην κουλτούρα, τη φιλοσοφία, τις πολιτικές και την αγορά του πελάτη.
Τα παραδείγματα, role plays και μελέτες περιπτώσεων αφορούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρείας – πελάτη, με στόχο τη βαθύτερη εξάσκηση και ανάλυση των στρατηγικών, των αναγκών και των προϊόντων τους.
Τα μαθήματα γίνονται με διαδραστικό τρόπο. Έρευνές έχουν αποδείξει ότι η πληροφορία μένει στον ακροατή, όταν εκμαιεύεται από τον ίδιον, παρά όταν κάποιος του την μεταδώσει. Για το λόγο αυτόν, η θεωρία βγαίνει μέσα από ερωτήσεις και βιωματικές ασκήσεις προς τους συμμετέχοντες. Έτσι, διατηρείται το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων και, τελειώνοντας, θυμούνται πολλά περισσότερα.

Για ατομικές συμμετοχές
Καταγράφεται, μετά από συνάντηση, η προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία, η τρέχουσα επαγγελματική θέση, οι γνώσεις, οι δεξιότητες, οι ανάγκες, και οι προσδοκίες, που επιθυμούν οι συμμετέχοντες να καλύψει το μάθημα. Οι εκπαιδεύσεις πραγματοποιούνται, μελετώντας περιπτώσεις και παραδείγματα από το εργασιακό περιβάλλον των συμμετεχόντων, κάνοντας το μάθημα πιο πρακτικό. Έτσι, έχουν πιο εύκολα τη δυνατότητα να εφαρμόσουν όσα διδάχτηκαν, στην εργασιακή τους ζωή.
Τα μαθήματα γίνονται με διαδραστικό τρόπο. Έρευνές έχουν αποδείξει ότι η πληροφορία μένει στον ακροατή, όταν εκμαιεύεται από τον ίδιον, παρά όταν κάποιος του την μεταδώσει. Για το λόγο αυτόν, η θεωρία βγαίνει μέσα από ερωτήσεις προς τους συμμετέχοντες. Έτσι, διατηρείται το ενδιαφέρον του ανθρώπων που το παρακολουθούν και τελειώνοντας θυμούνται πολλά περισσότερα.

Είναι σημαντικό να μπορείτε να καταλαβαίνετε καλύτερα τα μηνύματα που εκπέμπουν οι συνεργάτες και οι υποψήφιοι ή υπάρχοντες πελάτες σας. Έτσι, τους προσφέρετε ευκολότερα τις λύσεις που τους ικανοποιούν, με τον βέλτιστο τρόπο, πετυχαίνοντας το στόχο σας πιο αποτελεσματικά.

Scroll to Top
Scroll to Top
Skip to content